banaan-sesamijs

Banaan-sesamijs

Banaan en sesampasta (tahin) gaan super goed samen. Het geeft een heerlijk subtiele zoet-zout balans. En dit banaan-sesamijs is ook nog eens heel makkelijk te maken met een blikje gecondenseerde melk, drie rijpe bananen, slagroom en tahin. Je hebt het mengsel in 10 minuten klaar, maar dan moet je wel nog een beetje geduld hebben om het goed te laten bevriezen. Het is echt geen straf om dit ijs in je diepvries te hebben liggen en ook fijn om een toetje achter de hand te hebben wanneer je opeens eters krijgt. Iedereen is verrast door deze lekkere smaakcombinatie en door het feit dat je geen ijsmachine nodig hebt. Ik heb notabene een ijsmachine, maar prefereer toch deze methode. Wil je ook andere ijssmaken uitproberen? Kijk eens naar mijn Dulce de leche met hazelnoot ijs, maracuya-mango ijs of het bijzondere avocado-limoenijs. Onze Engelse schoondochter vond dit banaan-sesamijs zelfs het lekkerste ijs wat ze heeft geproefd!

Lees Meer